- Հուլիսի 13, 2020
- Հեղինակ` Magda Movsisyan
- Կատեգորիա Բլոգ
Որքանո՞վ պետք է աճի կազմակերպության աշխատողների թվաքանակը, որպեսզի ղեկավարությունը զգա արհեստավարժ ՄՌԿ մասնագետի անհրաժեշտությունը կամ ներդնի մարդկային ռեսուրսների կառավարման ծառայություն:
Ներկայումս չկա միանշանակ մոտեցում` ինչ քանակի ՄՌԿ անձնակազմ է անհրաժեշտ այս կամ այն կազմակերպության համար: Ակնհայտ է, որ դա կապված է կազմակերպության ակնկալիքներից, սպասելիքներից և շեշտադրումներից…
ՄՌԿ բաժնի աշխատողների թիվը որոշելու համար անհրաժեշտ է հաշվի առնել ոչ այնքան նորմատիվ չափորոշիչները, որոնք վաղուց հնացել են, այլ` իրավիճակը կոնկրետ կազմակերպությունում:
Օրինակ`
- երբ կազմակերպությունը նոր է սկսում իր գործունեությունը, կպահանջվեն հավաքագրմամբ զբաղվող մասնագետներ/ռեքրութերներ,
- երբ կազմակերպությունը երկար ժամանակ է գործունեություն ծավալում, և չի նախատեսվում ընդլայնում, կպահանջվեն մասնագետներ, որոնք կզբաղվեն մոտիվացիայի, կորպորատիվ մշակույթի, զարգացման հարցերով:
ՄՌԿ անձնակազմ հավաքագրելիս որոշ կազմակերպություններ առաջնորդվում են
- աշխատողների թվաքանակով (օրինակ, առաջին ՄՌԿ մասնագետը ընդունվում է այն ժամանակ, երբ անձնակազմում կա ավելի քան 50 մարդ),
- մյուսները` կադրերի ծառայության գործառույթով, երբ ՄՌ ծառայությունը պատասխանատու է օտարերկրյա քաղաքացիների գրանցման համար, պատասխանատու է աշխատանքի պաշտպանության և անվտանգության համար, և այլն,
- մյուսները հաշվի են առնում աշխատակազմի հոսունության մակարդակը:
Փոքր կազմակերպություններում, որոնք ունեն մինչև 50 աշխատող, կադրային աշխատանքը. որպես կանոն կատարում են աշխատողներ, որոնք չունեն անձնակազմի հետ աշխատելու փորձ, կամ ՄՌԿ գործառույթները (լավագույն դեպքում) փոխանցում են դրսի մասնագիտացված ընկերության:
Եվ այն ժամանակ, երբ կազմակերպությունը մեծանում է և ղեկավարությունը ունի հնարավորություն իր բյուջեից կատարել հատկացում ՄՌԿ ծառայություն վարձելու համար առաջ են գալիս բաժմաթիվ հարցեր: Կարևոր հարցերից մի քանիսը՝ ինչի՞ց սկսել, ինչպեսի՞ն պետք է լինի ստեղծվող ծառայության կառուցվածքը, ինչպե՞ս բախշել աշխատանքը, ի՞նչ սկզբունքով միացնել գործառույթները:
Այժմ կազմակերպությունները մշակել են բավականին հստակ պատկերացում ՝ ՄՌ ծառայության գործառույթների վերաբերյալ: Այս ֆունկցիոնալությունը պայմանականորեն կարելի է բաժանել հետևյալ բլոկների.
- անձնակազմի պլանավորում՝ ընտրություն և հավաքագրում,
- անձնակազմի գնահատում՝ վերապատրաստում, կադրային ռեզերվի ձևավորում,
- անձնակազմի կառավարում՝ նպաստներ, փոխհատուցում և կորպորատիվ մշակույթի ձևավորում:
Այո և սա միայն մի մասն է ՄՌԿ բաժնի գործառույթների, որոնք կախված չեն կազմակերպության թվաքանակից և կազմակերպչական ձևից:
Ֆունկցիոնալ գործառույթների այս փաթեթը մնում է գրեթե անփոփոխ ցանկացած կազմակերպությունում: Տարբերությունը արվում է միայն այս կամ այն ուղղության շեշտադրմամբ՝ կախված ընկերության զարգացման փուլից, նրա առջև դրված ռազմավարական նպատակներից:
Հարց է ծագում. Արդյո՞ք մեկ մարդ ունակ է կատարել այդ բոլոր գործառույթները` բավարար չափով արտադրողականությամբ:
1: 100 – Հնացած մոտեցում
Երկար տարիներ շրջանառվում էր այս բանաձևը, երբ ըստ ստանդարտի 100 աշխատակցի անհրաժեշտ է մեկ կադրային աշխատող:
Սակայն մարդկային ռեսուրսների կառավարման միջազգային Համայնքի կողմից կատարված ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ ներկայումս միջին աշխատակազմ-աշխատող գործակիցը կազնում է 2.6: Պարզ է, որ աշխատողների որոշակի թվաքանակից հետո, որքան մեծ է կազմակերպությունը ՄՌԿ անձնակազմի թիվը նվազում է: Մեծ կազմակերպություններին կարող է անհրաժեշտ լինել մարդկային ռեսուրսների ավել մասնագետ միայն այն դեպքում, երբ առաջանա անհրաժեշտություն՝
- առանձնահատուկ լուծում ունեցող միջոցառումների ներդրման,
- արտադրական, տեխնոլոգիական անսպասելի խնդիրների լուծման,
- այլ տարածաշրջանում մասնաճյուղերի ֆիլիալների բացման,
- նոր անհրաժեշտ գործընթացների և համակարգերի ներդրման:
Բացի այդ, համակարգչային ծրագրերը ավտոմատացնում են այնպիսի գործընթացներ, ինչպիսիք են փաստաթղթաշրջանառությունը, աշխատավարձը և աշխատաժամերի հաշվառումը, իսկ արտաքին գործակալությունները կարող են կարգավորել արտաքին առաջադրանքները, ինչպիսին է հավաքագրումը: Երբեմն փոքր բիզնեսը կարող է կարիք չունենալ կադրերի բաժնում, քանի դեռ դրանում չեն աշխատում ավելի քան 100 աշխատող:
Այնուամենայնիվ, առաջնորդությունը միշտ չէ, որ պետք է ընդունել որպես կանոն: Եվ Ձեր կազմակերպության քաղաքականությունը ՄՌԿ ծառայություն ստեղծելու պարագայում կախված կլինի միայն և միայն ձեր բիզնեսի ներկա վիճակից:
Ստորև մենք կդիտարկենք, թե ինչպես կարող եք կառուցել ձեր ՄՌԿ ծառայությունը, երբ ձեր բիզնեսը սկսում է աճել և աշխատողների թվաքանակը 100 -ից բարձր է:
ՄՌԿ բաժնի հավաքագրում` հիմնված աշխատողների թվաքանակի վրա
HR Strategies & Solutions խորհրդատվական ընկերությանը առաջարկում է ավելի արդիականացված ՄՌԿ ծառայության ներդրման դիտարկում՝ հիմնվելով իր փորձի վրա.
1-ից 49 աշխատող – աշխատում ենք առանց ՄՌԿ աշխատողի (կադրային ծրագրերը և աութսորսինգը լավագույն լուծումն է այս պարագայում),
50 + աշխատող – առաջին ՄՌԿ աշխատող/մասնագետ,
150 + աշխատող – աշխատանքի է ընդունվում երկրորդ ՄՌԿ աշխատողը՝ կազմակերպվում է ՄՌԿ ծառայություն:
ՄՌԿ ծառայության կառուցվածքը՝ ժամանակն է բաժանել գործառույթները:
Եթե անձնակազմը ավելին է, քան 100 աշխատող, և կադրերի մասնագետի առջև ծանրացած խնդիրները դժվար է լուծել մեկ հաստիքով, ժամանակն է վարձել երկրորդ աշխատակցին: Սա, որպես կանոն, տալիս է մարդկային ռեսուրսների աճող բաժնի կառուցվածքի երկու տարբերակ:
1-ին տարբերակ․ ՄՌԿ մենեջեր (ռազմավարական խնդիրների համար) և մարդկային ռեսուրսների օգնական (վարչական առաջադրանքներ, ինչպիսիք են HRIS- ի կառավարումը, փաստաթղթեր ներկայացնելը և թափուր աշխատատեղի գովազդի տեղադրում):
2-րդ տարբերակ․ ՄՌԿ մենեջեր (ներքին քաղաքականության մշակում) և մարդկային ռեսուրսների մասնագետ/հավաքագրող: Այս անձը պատասխանատու կլինի անձնակազմի կառավարման ոլորտում ամենաբարդ գործառույթներից մեկի համար ՝ անձնակազմի ընտրության և հավաքագրման համար: Ի վերջո, հավաքագրումը պահանջում է մասնագիտացում՝ կազմակերպության աճի փուլերում արագ տեմպերով աշխատողների/մասնագետների հավաքագրման համար: Հետագայում այս աշխատողը հեշտությամբ կհամատեղի օգնականի գործառույթները:
Երբ կազմակերպության հնարավորությունները թույլ են տալիս վարձելու երրորդ ՄՌ աշխատողին, այս դեպքում դուք առաջնորդվում եք ձեր կարիքներից՝ վարձեք օգնական կամ հավաքագրող: Եվ այսպես, հետևողականորեն կազմակերպության աճի, զարգացման և իր առջև ծանրացող խնդիրների լուծման հետ մեկտեղ կավելանա ՄՌ մասնագետների քանակը:
Կազմակերպությունը ընդլայնում է ՄՌԿ բաժնի գործառույթները՝ անհրաժեշտություն է առաջանում ՄՌԿ մասնագետների, որոնք կունենան մասնագիտական ուղվածություն և ահա պետք է պարզել, թե ինչպիսին կարող է լինել մարդկային ռեսուրսների լիարժեք բաժինը:
Դիտարկենք մեկ օրինակ թե ինչպես կարող են բաժանվել գործարույթները 6 հոգանոց ՄՌԿ թիմում.
- Աշխատակազմի տնօրեն. Պատասխանատու է ՄՌԿ ռազմավարական տեսլականի համար և հաստատում է բարձր մակարդակի բոլոր որոշումները:
- Հավաքագրման մենեջեր. Մշակում է կազմակերպության թափուր աշխատատեղերի հավաքագրման ռազմավարությունը: Հավաքագրմամբ զբաղվող մենեջերի լավագույն հմտություններից է՝ գրագետ կադրերի հավաքագրումը և նրանց հետագա աշխատանքների ճիշտ բաշխումը, քանի որ ուժերի ճիշտ բաշխումը տարբեր թևերում ապահովում է կազմակերպության ամբողջական սպեկտորի զարգացումը:
- ՄՌԿ մասնագետ գործավար. Անձնակազմի տվյալների բազայի վարում, աշխատանքի հաշվառում և բոլոր մակարդակներում աշխատողների ցանկացած տվյալների փոփոխություն և փաստաթղթային ձևակերպում գործող օրենսդրության համապատասխան:
- Աշխատավարձի հաշվարկի մենեջեր. Աշխատավարձի հաշվարկի մենեջերը ապահովում է առանց սխալների աշխատավարձի հաշվարկներ և կազմում է ներքին և արտաքին հաշվետվություններ: Կանխորոշված բյուջեի շրջանակում մշակում է մրցակցային վճարների և վարձատրության կառուցվածքներ, կառավարում է մարդկային ռեսուրսների կառավարման հիմնական ծրագրային համակարգերը:
- Ուսուցման և վերապատրաստման մենեջեր. Կազմակերպության մրցունակությունը բարձրացնելու համար` մշակում և իրականացնում է անձնակազմի ուսուցման և վերապատրաստման առաջադեմ դասընթացների ծրագրեր: Վերահսկում է դասընթացների համար միջոցների ճիշտ ծախսը` ըստ հաստատված բյուջեի և ֆինանսական ծրագրերի: Աշխատակազմի ղեկավարների հետ աշխատում է արդյունավետ ուսուցման դասընթացների մշակմանը, որոնք բարձրացնում են հմտությունները և ստեղծում ուսուցման ծրագրեր ցանկացած հարթակ կառավարելու համար:
- Աշխատանքի ապահովության մենեջեր. Կատարում է աշխատաշուկայի վերլուծություն՝ նյութական և ոչ նյութական մոտիվացիայի համակարգի ստեղծում (բժշկական ապահովագրության կազմակերպում, սնունդ, կենսաթոշակային ծրագրեր, տրանսպորտի համար ծախսերի փոխհատուցում, հեռախոսային հաղորդակցություններ, նվերներ և այլն): Ապահովում է, որ ընկերությունը համապատասխանի առողջության, աշխատանքի անվտանգության հետ կապված բոլոր կանոններին:
ՄՌԿ բաժնի այս ձևաչափը ապահովում է անձնակազմի բոլոր հիմնական ռազմավարական կարիքների կառավարումը: Ստորաբաժանման հստակ կառուցվածքը անձնակազմի վարչության պետին թույլ է տալիս ունենալ բավական ազատ ժամանակ կարևոր նախագծերի և քննարկումների համար:
Ամփոփումներ
Ահա վերջին առաջարկություններից մի քանիսը, որոնք պետք է հաշվի առնել ՄՌԿ բաժին ստեղծելիս.
- ՄՌ պլատֆորմները կարող են օգտագործվել նույնիսկ ամենափոքր նորաստեղծ կազմակերպությունների կողմից, քանի որ առկա են բազմաթիվ տարբերակներ:
- Խորհուրդ ենք տալիս սկսել ծրագրային լուծումների որոնումից, երբ ձեր անձնակազմը ավելին է, քան 35 աշխատող: ՄՌԿ լուծումները կօգնեն ձեզ ավտոմատացնել ժամանակատար թղթաբանությունը, նվազեցնել ընդհանուր ծանրաբեռնվածությունը, հստակեցնել և բացառել մեխանիկական սխալները ամենօրյա խնդիրների լուծման ընթացքում, ինչպիսիք են` աշխատաժամանակի հաշվառումը և աշխատավարձի հաշվարկը:
- Մի փորձեք քառակուսի գագաթները տեղավորել կլորակի մեջ: Գայթակղիչ է պատվիրակել ՄՌԿ գործառույթները որևէ աշխատողի: Սակայն ճիշտ հակառակը՝ դա ոչ մի կերպ չի նպաստի ձեր բիզնեսի առաջընթացին և կվնասի տվյալ աշխատողին:
Հայաստանի ՄՌ Ասոցիացիան պատրաստ է ուղղորդել Ձեր բիզնեսը զարգացնող արժանի ՄՌԿ ծառայություն ստեղծելու գործընթացը: